Ticketprijzen
Standaard filmvertoning:
€10,00
Kinderfilms:
€8,00
Hebt u vragen over reeds aangeschafte tickets dan kunt u deze uitsluitend per e-mail stellen via info@filmtheater-gerrit.nl
Per boeking wordt 1 euro transactie kosten inrekening gebracht
In het Pine Ridge Reservaat in de staat South Dakota wonen Matho en Bill, twee Oglala Lakota jongens. Bill is een 23-jarige jonge man en vader van twee kinderen bij twee verschillende vrouwen. Ondernemend als hij is, ziet Bill overal een kans om aan geld te komen, bijvoorbeeld met het fokken van poedels. Tijdens een van zijn betaalde klusjes ontmoet hij Tim, een rijke kalkoenhouder die een ranch heeft net buiten het reservaat en Bill een baantje aanbiedt. Ondertussen kan de 12-jarige Matho niet wachten om volwassen te worden en wil hij vooral gezien worden door zijn vader, die drugsdealer is. Diefstal, drugsdealen met zijn vader's voorraad, Matho en zijn vrienden werken zich steeds in de nesten. Hoewel Matho en Bill elkaar niet kennen, kruisen ze elkaars pad en blijken ze veel met elkaar gemeen te hebben. War Pony is een realistisch drama en een intiem portret over het leven in het Pine Ridge Reservaat. Hoewel de film het regiedebuut is van Gina Gammell en Riley Keough, benadrukken ze dat de film een collectieve prestatie is in nauwe samenwerking met de lokale gemeenschap, die meeschreef aan het scenario en te zien is in de verschillende rollen. Dit draagt bij aan het authentieke karakter van de film, die tegelijkertijd een ode is aan het leven in het reservaat. War Pony was al te zien op verschillende festivals en heeft al meerdere prijzen mogen ontvangen, waaronder de Caméra d’Or vorig jaar tijdens Cannes.
Na vier eeuwen gemeenschappelijke geschiedenis heeft bijna 10% van de Nederlanders Indisch bloed in de familie. In de filmische documentaire ‘Sporen van Indië’ wordt de nationale geschiedenis door presentator Hans Goedkoop tot leven gewekt aan de hand van de historische verwevenheid tussen Indië en de stad Amersfoort, zomaar een stad midden in Nederland.
Producent Reda van der Putten werkte twee jaar aan het vooronderzoek. Presentator Hans Goedkoop schreef het script en presenteert de documentaire. Vele aspecten van de Indische invloeden op de complete Nederlandse maatschappij komen aan bod: De Indo’s, de Molukkers maar ook de veteranen en de Totoks, de plantages en de pensions.
Umami is afkomstig van het Japanse woord umami ‘heerlijk’. Het is de vijfde basissmaak naast zoet, zuur, zout en bitter en wordt al eeuwenlang gebruikt als natuurlijke smaakversterker in de Aziatische keuken. Het idee voor de film Umami werd bij de regisseur Slony Sow geboren toen hij tijdens een etentje met vrienden in discussie raakte over de definitie van umami. Het was een opmerkelijke discussie waarbij niemand het met elkaar eens leek te kunnen worden. Zelfs een verstrooide chef worstelde met de ware betekenis van umami. De innerlijke strijd die deze chef leek te hebben deed Sow aan Gérard Depardieu denken, want wie anders zou de kwelling en behoefte naar de smaak van geluk beter kunnen vertolken dan hij.
Roya, een uitgeprocedeerde vluchteling uit Iran, ontvlucht haar asielzoekerscentrum om te voorkomen dat ze terug naar Iran wordt gestuurd. Met alleen een adres op zak hoopt ze een tijdje te kunnen verblijven bij Nassim, een Iraans meisje dat afgewezen vluchtelingen bijstaat. Maar in plaats van Nassim treft ze een jongen die zegt de broer van Nassim te zijn. Hij is de sleutel van het appartement kwijt, zegt hij, dus tot zijn zus terugkeert kan hij de deur niet voor Roya openen. En zo besluit Roya, zonder andere bestemming in het verschiet, in de gang op Nassim te wachten. De jonge man houdt Roya op afstand, maar zij laat zich niet zomaar wegjagen. Langzaam maar zeker ontstaat er een poëtisch, verbaal spel van afstoten en aantrekken tussen twee mensen die beiden uit hetzelfde thuisland zijn gevlucht, maar desondanks heel anders in het leven staan. Regisseur en scenarist Nafiss Nia vluchtte zelf ruim twintig jaar geleden van Iran naar Nederland: “Die Middag gaat over mij, maar ook over jou. Die Middag gaat over iedereen die op een moment in zijn leven de wanhoop nabij is geweest. Het gaat over de kracht van samenzijn, en dat we het niet zonder elkaar kunnen redden.”
Roya, een uitgeprocedeerde vluchteling uit Iran, ontvlucht haar asielzoekerscentrum om te voorkomen dat ze terug naar Iran wordt gestuurd. Met alleen een adres op zak hoopt ze een tijdje te kunnen verblijven bij Nassim, een Iraans meisje dat afgewezen vluchtelingen bijstaat. Maar in plaats van Nassim treft ze een jongen die zegt de broer van Nassim te zijn. Hij is de sleutel van het appartement kwijt, zegt hij, dus tot zijn zus terugkeert kan hij de deur niet voor Roya openen. En zo besluit Roya, zonder andere bestemming in het verschiet, in de gang op Nassim te wachten. De jonge man houdt Roya op afstand, maar zij laat zich niet zomaar wegjagen. Langzaam maar zeker ontstaat er een poëtisch, verbaal spel van afstoten en aantrekken tussen twee mensen die beiden uit hetzelfde thuisland zijn gevlucht, maar desondanks heel anders in het leven staan. Regisseur en scenarist Nafiss Nia vluchtte zelf ruim twintig jaar geleden van Iran naar Nederland: “Die Middag gaat over mij, maar ook over jou. Die Middag gaat over iedereen die op een moment in zijn leven de wanhoop nabij is geweest. Het gaat over de kracht van samenzijn, en dat we het niet zonder elkaar kunnen redden.”
In het Pine Ridge Reservaat in de staat South Dakota wonen Matho en Bill, twee Oglala Lakota jongens. Bill is een 23-jarige jonge man en vader van twee kinderen bij twee verschillende vrouwen. Ondernemend als hij is, ziet Bill overal een kans om aan geld te komen, bijvoorbeeld met het fokken van poedels. Tijdens een van zijn betaalde klusjes ontmoet hij Tim, een rijke kalkoenhouder die een ranch heeft net buiten het reservaat en Bill een baantje aanbiedt. Ondertussen kan de 12-jarige Matho niet wachten om volwassen te worden en wil hij vooral gezien worden door zijn vader, die drugsdealer is. Diefstal, drugsdealen met zijn vader's voorraad, Matho en zijn vrienden werken zich steeds in de nesten. Hoewel Matho en Bill elkaar niet kennen, kruisen ze elkaars pad en blijken ze veel met elkaar gemeen te hebben. War Pony is een realistisch drama en een intiem portret over het leven in het Pine Ridge Reservaat. Hoewel de film het regiedebuut is van Gina Gammell en Riley Keough, benadrukken ze dat de film een collectieve prestatie is in nauwe samenwerking met de lokale gemeenschap, die meeschreef aan het scenario en te zien is in de verschillende rollen. Dit draagt bij aan het authentieke karakter van de film, die tegelijkertijd een ode is aan het leven in het reservaat. War Pony was al te zien op verschillende festivals en heeft al meerdere prijzen mogen ontvangen, waaronder de Caméra d’Or vorig jaar tijdens Cannes.
Nieuwe documentaire van Sonia Herman Dolzover de bouw van het Depot van het museum Boijmans van Beuningen in Rotterdam. De film ging in januari van dit jaar in wereldpremière tijdens het International Film Festival Rotterdam (IFFR) een eindigde hoog in de top van publieksfavorieten.
Terwijl Museum Boijmans Van Beuningen in 2019 moest sluiten vanwege grootschalige renovatie, ontstond er verderop een heel nieuw gebouw dat de deuren juist voor het publiek zou openen: het Depot – een gezamenlijke droom van architect Winy Maas en Boijmans-directeur Sjarel Ex. Deze documentaire neemt ons niet alleen mee in de totstandkoming van ‘s werelds eerste volledig publiekelijk toegankelijke depot, maar trekt aan de hand van archiefmateriaal uit Bouw Museum Boymans ook fraaie parallellen met de constructie van het huidige museumgebouw in de jaren 30.
Maas en Ex leiden de kijker met aanstekelijk plezier rond door zowel het uitgeklede museum als het gloednieuwe depot en delen hun enthousiaste blik op heden en verleden. De film, een monument voor de toekomst, ontsluit tussen de bedrijven door de geheimen van het museum en laat details zien die doorgaans aan het oog onttrokken worden. Beide gebouwen geven zich bloot, een kluis met kunstschatten wordt geopend. Het resultaat is een liefdevolle symfonie voor kunst en architectuur.
Nederlands gesproken, Engels ondertiteld. Dutch spoken, English subtitels.
Eén van de meest populaire bestsellers van de beroemde thrillerschrijvers Nicci French, nu voor het eerst verfilmd met o.a. Anna Drijver, Maarten Heijmans, Louis Talpe en Gert Winckelmans. Op het landgoed van de familie Deridder wordt het lijk gevonden van Nathalie; de destijds pas 16-jarige dochter die 25 jaar geleden verdween. De lugubere vondst maakt een einde aan jarenlange onzekerheid, maar brengt ook een lang verborgen misdaad aan het licht. Wanneer familiegeheimen worden opgerakeld, wordt het heden overschaduwd door het verleden en zal niets meer hetzelfde zijn.
Umami is afkomstig van het Japanse woord umami ‘heerlijk’. Het is de vijfde basissmaak naast zoet, zuur, zout en bitter en wordt al eeuwenlang gebruikt als natuurlijke smaakversterker in de Aziatische keuken. Het idee voor de film Umami werd bij de regisseur Slony Sow geboren toen hij tijdens een etentje met vrienden in discussie raakte over de definitie van umami. Het was een opmerkelijke discussie waarbij niemand het met elkaar eens leek te kunnen worden. Zelfs een verstrooide chef worstelde met de ware betekenis van umami. De innerlijke strijd die deze chef leek te hebben deed Sow aan Gérard Depardieu denken, want wie anders zou de kwelling en behoefte naar de smaak van geluk beter kunnen vertolken dan hij.
Eén van de meest populaire bestsellers van de beroemde thrillerschrijvers Nicci French, nu voor het eerst verfilmd met o.a. Anna Drijver, Maarten Heijmans, Louis Talpe en Gert Winckelmans. Op het landgoed van de familie Deridder wordt het lijk gevonden van Nathalie; de destijds pas 16-jarige dochter die 25 jaar geleden verdween. De lugubere vondst maakt een einde aan jarenlange onzekerheid, maar brengt ook een lang verborgen misdaad aan het licht. Wanneer familiegeheimen worden opgerakeld, wordt het heden overschaduwd door het verleden en zal niets meer hetzelfde zijn.
Soms maak je iets mee waarvan je zou willen dat niemand ervan afwist, of nog beter: dat je het überhaupt kon vergeten. De vijf komische verhalen in Historias para no contar zijn een ode aan dat soort momenten, waarop je zou willen dat je iets meer controle had gehad over je emoties en dat je tegen beter weten in toch met iets doorging wanneer je beter had kunnen stoppen.
De Koning van de Wals nodigt u uit voor zijn gloednieuwe bioscoopconcert Love is All Around, vanuit zijn prachtige geboortestad Maastricht! André Rieu organiseert dit jaar opnieuw zijn glorieuze jaarlijkse zomerevenement op het iconische Vrijthof. Het concert wordt een muzikaal feest met hartverwarmende stukken die liefdevol door André zijn uitgekozen, met klassiekers, populaire meezingers en heerlijke walsen waarop je wilt dansen. Samen met zijn geliefde Johann Strauss Orkest, werkt André samen met het charmante Gospelkoor en speciale gasten, om u en uw geliefden een verfrissend, romantisch, leuk feest te bezorgen in een bioscoop bij u in de buurt - u zult voelen dat de liefde alom aanwezig is!
Ticketprijs €14,50
De Koning van de Wals nodigt u uit voor zijn gloednieuwe bioscoopconcert Love is All Around, vanuit zijn prachtige geboortestad Maastricht! André Rieu organiseert dit jaar opnieuw zijn glorieuze jaarlijkse zomerevenement op het iconische Vrijthof. Het concert wordt een muzikaal feest met hartverwarmende stukken die liefdevol door André zijn uitgekozen, met klassiekers, populaire meezingers en heerlijke walsen waarop je wilt dansen. Samen met zijn geliefde Johann Strauss Orkest, werkt André samen met het charmante Gospelkoor en speciale gasten, om u en uw geliefden een verfrissend, romantisch, leuk feest te bezorgen in een bioscoop bij u in de buurt - u zult voelen dat de liefde alom aanwezig is!
Ticketprijs €14,50
Kamer van Koophandel gegevens:
Stichting Filmtheater Gerrit
Inschrijvingsnummer 86437283